Ieder jaar krijgen wij van relaties de vraag of het zinvol is om in december leads te blijven werven. De meeste organisaties zijn van mening dat het benaderen van leads in december nutteloos is. Naarmate we dichter bij Kerstmis komen, denken veel van de medewerkers vooral aan hun vakantie, waar ze het kerstdiner zullen eten en of ze nog cadeautjes zijn vergeten.

Maar juist omdat de meeste mensen wat extra vrije tijd hebben tijdens de vakantieperiode is het niet logisch om de leadgeneratie te verminderen of te onderbreken. Onderscheid je daarom van je concurrenten die wel gas terug nemen. De consument heeft juist nu alle tijd!

Consumenten hebben veel vrij in december. Verplicht of vrijwillig, maar het is een feit dat er nogal wat rustige uurtjes zijn. Als de telefoon gaat in een relaxte privé situatie zal deze eerder worden opgenomen dan wanneer je druk bent.
De mensen zijn in december meer ontspannen en spraakzaam vanwege het feestdagen gevoel. Jouw telefoontje tijdens deze periode zal een verschil maken. En je concurrent doet niets, dus pak je kans.
Dus, als er iets te halen is moet je het vooral doen als je concurrentie het lekker rustig aan doet. Nu alleen zorgen dat je personeel geen vrij neemt en beschikbaar is om de leads op te volgen…

Succes en alvast fijne feestdagen!