Begin deze maand was het zo ver: de intrede van de nieuwe wetgeving telecommunicatie. In onze vorige blog legden wij uitgebreid uit wat dit precies inhoudt. Maar hoe zit het met de bewijslast? Hoe zorg je ervoor dat jij dit als organisatie goed voor elkaar hebt? Dit is hoe wij dat doen.

Wat houdt de bewijslast in?

1 juli werd de wetswijziging telecommunicatiewet van kracht. Kort gezegd mogen consumenten alleen gebeld worden voor commerciële doeleinden als ze daarvoor zelf toestemming hebben gegeven. De naleving van deze wetswijziging wordt gecheckt en je je niet aan de regels houdt krijg je een boete. Als organisatie moet je je zaken dus geregeld hebben voor het geval er om bewijs wordt gevraagd.

Vastleggen van de opt-in

Je mag mensen dus niet meer zomaar contacten. Hiervoor is een opt-in nodig. In onze informatiesheet lees je alle eisen en implicaties, dus download die hier even voordat je verder gaat. Als partner in het genereren van leads moesten wij dus een technische oplossing realiseren om deze opt-in zo goed mogelijk vast te leggen voor onze opdrachtgevers. Hier hebben wij het afgelopen half jaar dan ook hard aan gewerkt. Onze IT-afdeling heeft een fantastische tooling ontwikkeld, waarmee onze klanten zelf eenvoudig de opt-in kunnen ophalen van elke lead die wij leveren.

Hoe werkt dit dan precies?

Bij elke lead generen wij een unieke hash code. Deze hash code kan jij als klant in het Sendt dashboard invoeren. Hiermee kan jij de opt-in informatie opvragen. Denk aan de campagne waarvoor de opt-in is gegeven en de datum en het tijdstip waarop de lead is gegenereerd.

Maar het gaat nog verder. Per aanmelding van een lead wordt er een zogenaamd ‘freeze moment’ van de campagne gemaakt. Zo kun jij als klant precies zien vanuit welke campagne een lead afkomstig is, hoe de flow van de campagne in elkaar steekt en hoe/waar een lead exact mee akkoord is gegaan. Dit is ontzettend handig om zelf steekproeven te kunnen nemen. En niet onbelangrijk: het is overtuigend als beeldmateriaal voor derden. Zo voldoe jij moeiteloos aan de bewijslast en hoef je je verder nergens druk over te maken.

Ook toegang tot het Sendt dashboard?

Met gepaste trots presenteren wij deze nieuwste update in het Sendt dashboard. Ook zijn we blij dat wij deze service aan onze klanten kunnen verlenen, zodat wij jou als klant ook na de nieuwe wetgeving kunnen blijven servicen.

Meer weten over het Sendt dashboard? Plan een vrijblijvende discovery call in. Hierin kijken we samen naar de vraagstukken omtrent lead generation die jij hebt en kijken we hoe wij jou zouden kunnen helpen. Plan je call hier in.